Startpagina arrow Corso Nieuws arrow Extra aandacht voor Fruitcorso op landelijke TV en radio
Extra aandacht voor Fruitcorso op landelijke TV en radio Afdrukken
Uit StadTiel.nl
Tiel – Fruitcorso 2013 mag rekenen op extra media-aandacht. Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland heeft het Fruitcorso een extra ingelaste landelijke campagne aangeboden in de vorm van TV-spots op Nederland 1, 2 en 3 en radiospots op Radio 2 en op 3FM.

Een voorbeeld hiervan is de reclamespot die net voor het 20:00 uur journaal op Nederland 1 wordt uitgezonden. Verder worden gedurende het weekend van 14 en 15 september radiospots uitgezonden op Radio 2, 3FM en als onderdeel van Lekker weg in eigen Land. In de Belgische media verschijnen er verschillende publicaties in kranten. Dennis Maitimo, bestuurslid mediazaken: ,,het Fruitcorso trekt al jaren veel bezoekers uit Duitsland, we zijn blij dat we nu ook de Belgische markt extra kunnen benaderen. Hierdoor krijgt het Fruitcorso evenement extra aandacht en nog meer bekendheid buiten de regio.’’ Stichting 4-Stromenland en RBT Rivierenland werken al jaren samen aan het versterken en uitbouwen van het Fruitcorso. RBT Rivierenland is daarbij niet alleen hoofdsponsor, maar zorgt ook voor de nodige publiciteit buiten de regio.

Om de inwoners van de regio op de hoogte te brengen van alle activiteiten in de corsoweek brengt Stichting 4-Stromenland zelf op woensdag 4 september het nieuwe Fruitcorso Magazine uit. ,,Een 32 pagina’s tellend magazine dat alvast een inkijkje geeft in ons mooie evenement. Daarnaast is het volledige programma beschreven wat we onze bezoekers gedurende de corsoweek aanbieden,’’ aldus Dennis Maitimo. Het magazine is in opdracht van Stichting 4-Stromenland samengesteld door Stichting Fruitcorso Documentatie, de makers van het welbekende Fruitcorso jubileumboek ‘de peren laten los'. Tickets voor het Fruitcorso zijn verkrijgbaar via www.fruitcorso.nl of bij de verschillende voorverkoopadressen (zie lijst op www.fruitcorso.nl).